Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Χίου για την τραγική κατάσταση – ακόμη μια χρονιά- στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και για τη δήθεν υπόσχεση του υπουργού Παιδείας περί «κανονικότητας» τη φετινή σχολική χρονιά.....
«Ο κύριος Υπουργός, με την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους ισχυρίστηκε ότι χάρη στις ενέργειές του υπάρχει μία πρωτόγνωρη «κανονικότητα» στα σχολεία!!! Τη δήλωση αυτή έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τα φιλοκυβερνητικά Μ.Μ.Ε και φυσικά η «αμερόληπτη» κρατική τηλεόραση.
Δυστυχώς όμως για τον κύριο Υπουργό η πραγματικότητα είναι διαφορετική από την εικονική πραγματικότητα που επιδιώκει να παρουσιάσει. Παρά το κυβερνητικό μπαράζ παραπληροφόρησης η θλιβερή κατάσταση, που επικρατεί στη Δημόσια Εκπαίδευση, δε μπορεί να αποκρυφτεί.
Ας μιλήσουμε λοιπόν με στοιχεία:
Με την έναρξη του σχολικού έτους υπήρχαν 23.000 κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με την πρόσληψη 16.500 αναπληρωτών είναι προφανές ότι υπάρχουν ακόμα τουλάχιστον 6500 κενά.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το προηγούμενο σχολικό έτος προσελήφθησαν 7500 αναπληρωτές και 1000 θέσεις εκπαιδευτικών παρέμειναν κενές ως το τέλος. Με την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών προσελήφθησαν 4000 εκπαιδευτικοί. Αν υπολογίσουμε ότι τα κενά που προκύπτουν στο μέσο της χρονιάς δεν ξεπερνούν τα 1000 κατά έτος, έχουμε τουλάχιστον 2500 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παρά τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να κλείσει όσο γίνεται περισσότερα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ και στα τμήματα Προσανατολισμού στα ΓΕ.Λ.
Στα νυχτερινά σχολεία επιδιώκεται η αυστηροποίηση του πλαισίου εγγραφών, με την παρουσίαση αποδεικτικών εργασίας, παραγνωρίζοντας τη γιγάντωση της αδήλωτης εργασίας των νέων, για την οποία η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη. Έτσι συνειδητά οδηγούνται τα νυχτερινά σχολεία στη συρρίκνωση.
Δεν ελήφθη καμία μέριμνα για την διαβίωση των καθηγητών (μονίμων και αναπληρωτών) στις τουριστικές περιοχές, οι οποίες είναι υψηλού κόστους διαβίωσης. Παρά τη σύσκεψη ΟΛΜΕ-ΔΟΕ με στελέχη της κυβέρνησης (Γαβρόγλου, Σκουρλέτης, Βίτσας), κανένα μέτρο δεν ελήφθη για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών αυτών των περιοχών. Συγκεκριμένα: α) δεν εδόθη στεγαστικό επίδομα στους συναδέλφους και β) δεν ελήφθη μέριμνα, ώστε οι μόνιμοι συνάδελφοι να σιτίζονται στις στρατιωτικές λέσχες, όπως μας είχαν υποσχεθεί.
Με απόφαση της Διοίκησης 150 συνάδελφοι αυξημένων προσόντων αποφασίστηκε να μεταταγούν στα Πανεπιστήμια ως ΕΔΙΠ, προκειμένου να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι δεν αποδεσμεύονται αυτήν την περίοδο με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου πλασματικά να παρουσιάζονται ως ανήκοντες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να μειώνονται πλασματικά τα κενά στην έναρξη του σχολικού έτους.
Παραμένει σε απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης. Τα ποσά που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας είναι ανεπαρκή και πολλοί δήμαρχοι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν πόρους από άλλους κωδικούς, για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία.
Το πρόγραμμα σχολικής στέγης καρκινοβατεί. Είναι ενδεικτικό ότι στην Ανατολική Θεσσαλονίκη υπάρχουν τεράστια προβλήματα στη σχολική στέγη. Ιδιαίτερα τα κτίρια που στεγάζουν τα Ειδικά Σχολεία θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν αχούρια.
Υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα στη μετακίνηση των μαθητών και η πολιτική ηγεσία με σειρά ενεργειών της καθιστά ακόμα δυσκολότερη τη χρηματοδότηση της μεταφοράς των μαθητών. Εκατοντάδες μαθητές υποχρεώνονται να μετακινούνται πεζή εξαιτίας των περιορισμών, που έχει θέσει το Υπουργείο Παιδείας.
Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε πάμπολλες περιπτώσεις παραβίασαν το χωροταξικό και με το τέχνασμα του «τροφοδότη» σχολείου υποχρέωσαν εκατοντάδες μαθητές ,που πηγαίνουν για πρώτη φορά στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο, να μη φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, αλλά στο σχολείο που επιθυμούσε η Διοίκηση. Απώτερος στόχος, βέβαια, είναι η μείωση του συνολικού αριθμού τμημάτων σε επίπεδο Διεύθυνσης και συνακόλουθα η μείωση του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει δεκάδες άλλα παραδείγματα, για να καταρρίψει τους ισχυρισμούς του Υπουργού. Και αυτά όμως είναι αρκετά για να τεθεί το ερώτημα: Για ποια κανονικότητα μιλάτε κύριε Υπουργέ;»
πηγή:www.politischios.gr
«Ο κύριος Υπουργός, με την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους ισχυρίστηκε ότι χάρη στις ενέργειές του υπάρχει μία πρωτόγνωρη «κανονικότητα» στα σχολεία!!! Τη δήλωση αυτή έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τα φιλοκυβερνητικά Μ.Μ.Ε και φυσικά η «αμερόληπτη» κρατική τηλεόραση.
Δυστυχώς όμως για τον κύριο Υπουργό η πραγματικότητα είναι διαφορετική από την εικονική πραγματικότητα που επιδιώκει να παρουσιάσει. Παρά το κυβερνητικό μπαράζ παραπληροφόρησης η θλιβερή κατάσταση, που επικρατεί στη Δημόσια Εκπαίδευση, δε μπορεί να αποκρυφτεί.
Ας μιλήσουμε λοιπόν με στοιχεία:
Με την έναρξη του σχολικού έτους υπήρχαν 23.000 κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με την πρόσληψη 16.500 αναπληρωτών είναι προφανές ότι υπάρχουν ακόμα τουλάχιστον 6500 κενά.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το προηγούμενο σχολικό έτος προσελήφθησαν 7500 αναπληρωτές και 1000 θέσεις εκπαιδευτικών παρέμειναν κενές ως το τέλος. Με την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών προσελήφθησαν 4000 εκπαιδευτικοί. Αν υπολογίσουμε ότι τα κενά που προκύπτουν στο μέσο της χρονιάς δεν ξεπερνούν τα 1000 κατά έτος, έχουμε τουλάχιστον 2500 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παρά τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να κλείσει όσο γίνεται περισσότερα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ και στα τμήματα Προσανατολισμού στα ΓΕ.Λ.
Στα νυχτερινά σχολεία επιδιώκεται η αυστηροποίηση του πλαισίου εγγραφών, με την παρουσίαση αποδεικτικών εργασίας, παραγνωρίζοντας τη γιγάντωση της αδήλωτης εργασίας των νέων, για την οποία η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη. Έτσι συνειδητά οδηγούνται τα νυχτερινά σχολεία στη συρρίκνωση.
Δεν ελήφθη καμία μέριμνα για την διαβίωση των καθηγητών (μονίμων και αναπληρωτών) στις τουριστικές περιοχές, οι οποίες είναι υψηλού κόστους διαβίωσης. Παρά τη σύσκεψη ΟΛΜΕ-ΔΟΕ με στελέχη της κυβέρνησης (Γαβρόγλου, Σκουρλέτης, Βίτσας), κανένα μέτρο δεν ελήφθη για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών αυτών των περιοχών. Συγκεκριμένα: α) δεν εδόθη στεγαστικό επίδομα στους συναδέλφους και β) δεν ελήφθη μέριμνα, ώστε οι μόνιμοι συνάδελφοι να σιτίζονται στις στρατιωτικές λέσχες, όπως μας είχαν υποσχεθεί.
Με απόφαση της Διοίκησης 150 συνάδελφοι αυξημένων προσόντων αποφασίστηκε να μεταταγούν στα Πανεπιστήμια ως ΕΔΙΠ, προκειμένου να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι δεν αποδεσμεύονται αυτήν την περίοδο με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου πλασματικά να παρουσιάζονται ως ανήκοντες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να μειώνονται πλασματικά τα κενά στην έναρξη του σχολικού έτους.
Παραμένει σε απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης. Τα ποσά που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας είναι ανεπαρκή και πολλοί δήμαρχοι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν πόρους από άλλους κωδικούς, για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία.
Το πρόγραμμα σχολικής στέγης καρκινοβατεί. Είναι ενδεικτικό ότι στην Ανατολική Θεσσαλονίκη υπάρχουν τεράστια προβλήματα στη σχολική στέγη. Ιδιαίτερα τα κτίρια που στεγάζουν τα Ειδικά Σχολεία θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν αχούρια.
Υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα στη μετακίνηση των μαθητών και η πολιτική ηγεσία με σειρά ενεργειών της καθιστά ακόμα δυσκολότερη τη χρηματοδότηση της μεταφοράς των μαθητών. Εκατοντάδες μαθητές υποχρεώνονται να μετακινούνται πεζή εξαιτίας των περιορισμών, που έχει θέσει το Υπουργείο Παιδείας.
Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε πάμπολλες περιπτώσεις παραβίασαν το χωροταξικό και με το τέχνασμα του «τροφοδότη» σχολείου υποχρέωσαν εκατοντάδες μαθητές ,που πηγαίνουν για πρώτη φορά στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο, να μη φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, αλλά στο σχολείο που επιθυμούσε η Διοίκηση. Απώτερος στόχος, βέβαια, είναι η μείωση του συνολικού αριθμού τμημάτων σε επίπεδο Διεύθυνσης και συνακόλουθα η μείωση του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει δεκάδες άλλα παραδείγματα, για να καταρρίψει τους ισχυρισμούς του Υπουργού. Και αυτά όμως είναι αρκετά για να τεθεί το ερώτημα: Για ποια κανονικότητα μιλάτε κύριε Υπουργέ;»
πηγή:www.politischios.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου