Πώς θα χωριστούν οι σχολές σε «πράσινες», για εισαγωγή μόνο με το απολυτήριο, και «κόκκινες» για εισαγωγή με πανελλαδικές - Στις 9:30 οι επίσημες ανακοινώσεις για τις προσλήψεις 15.000 εκπαιδευτικών τα επόμενα χρόνια.....
Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, επιβεβαιώνοντας το δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος» την περασμένη Κυριακή για το νέο εξεταστικό σύστημα.Όπως είπε, μιλώντας στους δημοσιογράφους στη Βουλή ο υπουργός από «το 2020 θα λάβει χώρα μια μεγάλη τομή στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Συγκεκριμένα, για τις Σχολές ΑΕΙ που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, οι υποψήφιοι δεν θα δίνουν εξετάσεις, αλλά θα εισέρχονται σε αυτές με το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου».
Πανελλαδικές Εξετάσεις θα δίνουν όσοι υποψήφιοι επιθυμούν να εισέλθουν σε Σχολές με παραδοσιακά υψηλές βάσεις και επομένως κρίνονται ως αυξημένης ζήτησης. Αυτές οι δύο κατηγορίες Σχολών που προσδιορίζονται ανάλογα με την απήχηση που έχουν στους υποψήφιους, θα καθορίζονται στα μηχανογραφικά και με διαφορετικό χρωματικό προσδιορισμό.Οι «πράσινες» σχολές θα είναι αυτές που έχουν την λιγότερη ζήτηση, ενώ οι «κόκκινες» σχολές θα είναι εκείνες που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.Ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο, που αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα θα «τρέξουν» τη σχολική χρονιά 2019- 2020, δηλαδή θα αφορούν όσους δώσουν πανελλαδικές το καλοκαίρι του 2020.
Στην ουσία πρόκειται για τμήματα δύο «ταχυτήτων» αν και το υπουργείο επισημαίνει ότι το φαινόμενο παρατηρείται και σήμερα και προκαλείται από τη διαφορά στις προτιμήσεις των υποψηφίων και όχι από το ίδιο το σύστημα εισαγωγής.
Το χρώμα δεν θα είναι μόνιμο για κανένα τμήμα, αλλά θα το αποκτά κάθε χρόνο , ανάλογα με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων. Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.
Τι αποφάσισε το υπουργικό Συμβούλιο για το νέο σύστημα διορισμών
Ο υπουργός Παιδείας Παιδείας Κ. Γαβρόγλου έχει καλέσει τα ΔΣ της ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ για σήμερα Πέμπτη, στις 9.30 το πρωί στη Βουλή για να τους ανακοινώσει το Σχέδιο του νέου συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών.
Στη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου εγκρίθηκε, ομόφωνα, το Σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο σύστημα διορισμού δεν προβλέπει διορισμούς εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό. Ωστόσο το σύστημα θα εποπτεύεται από το ΑΣΕΠ και θα περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια:Ανώτατο όριο αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών ορίστηκαν οι 120 μήνες. Τα ακαδημαϊκά προσόντα, και, Κοινωνικά κριτήρια
Τέλος αποφασίστηκε: Να εφαρμοστεί ένα ενιαίο σύστημα μοριοδότησης και κατάταξης για το διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών. και την πρόσληψη αναπληρωτών, και , O αναμενόμενος προγραμματισμός των 15.000μονίμων διορισμών , να γίνει με την ακόλουθη χρονική σειρά:
• 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Εκπαίδευση, την επόμενη σχολική χρονιά 2019 – 2020,
• 5.250 εκπαιδευτικών, τη σχολική χρονιά 2020 – 2021,
• 5.250 εκπαιδευτικών, τη σχολική χρονιά 2021 – 2022.
Το υπουργείο Παιδείας εκτιμά ότι για τις 4.500 θέσεις που θα εί αι για την Ειδική Αγωγή , η προκήρυξη των οποίων θα γίνει μέσα στο 2019 οι υποψήφιοι θα είναι περίπου 35.000 .
Για τις επόμενες 10.500 θέσεις που θα είναι για τη Γενική Εκπαίδευση οι υποψήφιοι θα είναι περίπου 100.000 .
Συλλαλητήριο στο υπουργείο Παιδείας
Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ αναμένεται να ζητήσουν από τον υπουργό να τον συναντήσουν το μεσημέρι όπου έχουν προγραμματίσει στο υπουργείο Παιδείας συλλαλητήριο.
ΟΛΜΕ όσο και ΔΟΕ είχαν ζητήσει από τον υπουργό Παιδείας να πραγματοποιηθεί συνάντηση πριν από το υπουργικό Συμβούλιο, αίτημα που ο Κ. Γαβρόγλου δεν αποδέχθηκε. Οι δύο Ομοσπονδίες για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στο συλλαλητήριο κήρυξαν τρίωρη στάση εργασίας. Η ΟΛΜΕ ανακοίνωσε οτι προχωράει στην διοργάνωση συλλαλητηρίου σήμερα έξω από το υπουργείο Παιδείας, στις 13.00, με παράλληλη κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας από 11.00 έως 14.00, και ζητάει άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας για το ζήτημα του συστήματος διορισμών.
Η ΔΟΕ αποφάσισε οτι «μόλις ανακοινωθεί σχέδιο διορισμών που κινείται σε αρνητική κατεύθυνση, θα προχωρήσει σε πραγματοποίηση συλλαλητηρίου στο Υπουργείο Παιδείας με κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης (3ωρη στάσης εργασίας, με δυνατότητα κήρυξης 3ωρης στάσης εργασίας από τους Συλλόγους όλης της χώρας)». Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. διευκρινίζει ότι η προγραμματισμένη κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου και ώρα 1 μ. μ., ενώ ανάλογα με το περιεχόμενο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου θα επανεκτιμήσει τη στάση του στην κατεύθυνση της περαιτέρω κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.
Διαφορετικό σύστημα επιλογής Εκπαιδευτικών σε ΠΕ και ΔΕ ζητούν με επιστολή τους στον υπουργό Παιδείας οι αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας. Τονίζουν ότι έχουν βρεθεί σε αυτό το σημείο, "εξαιτίας ενός συστήματος το οποίο προτάσσει την προϋπηρεσία ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού με αποτέλεσμα να θέτει στο περιθώριο μια ολόκληρη γενιά εκπαιδευτικών που έτυχε να μην έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στο δημόσιο τομέα, πολλώ δε μάλλον να δώσουν εξετάσεις ΑΣΕΠ."
πηγή:www.protothema.gr
Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, επιβεβαιώνοντας το δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος» την περασμένη Κυριακή για το νέο εξεταστικό σύστημα.Όπως είπε, μιλώντας στους δημοσιογράφους στη Βουλή ο υπουργός από «το 2020 θα λάβει χώρα μια μεγάλη τομή στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Συγκεκριμένα, για τις Σχολές ΑΕΙ που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, οι υποψήφιοι δεν θα δίνουν εξετάσεις, αλλά θα εισέρχονται σε αυτές με το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου».
Πανελλαδικές Εξετάσεις θα δίνουν όσοι υποψήφιοι επιθυμούν να εισέλθουν σε Σχολές με παραδοσιακά υψηλές βάσεις και επομένως κρίνονται ως αυξημένης ζήτησης. Αυτές οι δύο κατηγορίες Σχολών που προσδιορίζονται ανάλογα με την απήχηση που έχουν στους υποψήφιους, θα καθορίζονται στα μηχανογραφικά και με διαφορετικό χρωματικό προσδιορισμό.Οι «πράσινες» σχολές θα είναι αυτές που έχουν την λιγότερη ζήτηση, ενώ οι «κόκκινες» σχολές θα είναι εκείνες που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.Ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο, που αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα θα «τρέξουν» τη σχολική χρονιά 2019- 2020, δηλαδή θα αφορούν όσους δώσουν πανελλαδικές το καλοκαίρι του 2020.
Στην ουσία πρόκειται για τμήματα δύο «ταχυτήτων» αν και το υπουργείο επισημαίνει ότι το φαινόμενο παρατηρείται και σήμερα και προκαλείται από τη διαφορά στις προτιμήσεις των υποψηφίων και όχι από το ίδιο το σύστημα εισαγωγής.
Το χρώμα δεν θα είναι μόνιμο για κανένα τμήμα, αλλά θα το αποκτά κάθε χρόνο , ανάλογα με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων. Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.
Τι αποφάσισε το υπουργικό Συμβούλιο για το νέο σύστημα διορισμών
Ο υπουργός Παιδείας Παιδείας Κ. Γαβρόγλου έχει καλέσει τα ΔΣ της ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ για σήμερα Πέμπτη, στις 9.30 το πρωί στη Βουλή για να τους ανακοινώσει το Σχέδιο του νέου συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών.
Στη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου εγκρίθηκε, ομόφωνα, το Σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο σύστημα διορισμού δεν προβλέπει διορισμούς εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό. Ωστόσο το σύστημα θα εποπτεύεται από το ΑΣΕΠ και θα περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια:Ανώτατο όριο αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών ορίστηκαν οι 120 μήνες. Τα ακαδημαϊκά προσόντα, και, Κοινωνικά κριτήρια
Τέλος αποφασίστηκε: Να εφαρμοστεί ένα ενιαίο σύστημα μοριοδότησης και κατάταξης για το διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών. και την πρόσληψη αναπληρωτών, και , O αναμενόμενος προγραμματισμός των 15.000μονίμων διορισμών , να γίνει με την ακόλουθη χρονική σειρά:
• 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Εκπαίδευση, την επόμενη σχολική χρονιά 2019 – 2020,
• 5.250 εκπαιδευτικών, τη σχολική χρονιά 2020 – 2021,
• 5.250 εκπαιδευτικών, τη σχολική χρονιά 2021 – 2022.
Το υπουργείο Παιδείας εκτιμά ότι για τις 4.500 θέσεις που θα εί αι για την Ειδική Αγωγή , η προκήρυξη των οποίων θα γίνει μέσα στο 2019 οι υποψήφιοι θα είναι περίπου 35.000 .
Για τις επόμενες 10.500 θέσεις που θα είναι για τη Γενική Εκπαίδευση οι υποψήφιοι θα είναι περίπου 100.000 .
Συλλαλητήριο στο υπουργείο Παιδείας
Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ αναμένεται να ζητήσουν από τον υπουργό να τον συναντήσουν το μεσημέρι όπου έχουν προγραμματίσει στο υπουργείο Παιδείας συλλαλητήριο.
ΟΛΜΕ όσο και ΔΟΕ είχαν ζητήσει από τον υπουργό Παιδείας να πραγματοποιηθεί συνάντηση πριν από το υπουργικό Συμβούλιο, αίτημα που ο Κ. Γαβρόγλου δεν αποδέχθηκε. Οι δύο Ομοσπονδίες για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στο συλλαλητήριο κήρυξαν τρίωρη στάση εργασίας. Η ΟΛΜΕ ανακοίνωσε οτι προχωράει στην διοργάνωση συλλαλητηρίου σήμερα έξω από το υπουργείο Παιδείας, στις 13.00, με παράλληλη κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας από 11.00 έως 14.00, και ζητάει άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας για το ζήτημα του συστήματος διορισμών.
Η ΔΟΕ αποφάσισε οτι «μόλις ανακοινωθεί σχέδιο διορισμών που κινείται σε αρνητική κατεύθυνση, θα προχωρήσει σε πραγματοποίηση συλλαλητηρίου στο Υπουργείο Παιδείας με κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης (3ωρη στάσης εργασίας, με δυνατότητα κήρυξης 3ωρης στάσης εργασίας από τους Συλλόγους όλης της χώρας)». Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. διευκρινίζει ότι η προγραμματισμένη κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου και ώρα 1 μ. μ., ενώ ανάλογα με το περιεχόμενο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου θα επανεκτιμήσει τη στάση του στην κατεύθυνση της περαιτέρω κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.
Διαφορετικό σύστημα επιλογής Εκπαιδευτικών σε ΠΕ και ΔΕ ζητούν με επιστολή τους στον υπουργό Παιδείας οι αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας. Τονίζουν ότι έχουν βρεθεί σε αυτό το σημείο, "εξαιτίας ενός συστήματος το οποίο προτάσσει την προϋπηρεσία ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού με αποτέλεσμα να θέτει στο περιθώριο μια ολόκληρη γενιά εκπαιδευτικών που έτυχε να μην έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στο δημόσιο τομέα, πολλώ δε μάλλον να δώσουν εξετάσεις ΑΣΕΠ."
πηγή:www.protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου