Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

Οι κακές συνήθειες του Χιώτη οδηγού

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΧΙΩΤΗ ΟΔΗΓΟΥ ΣΚΙΑΓΡΑΦΗΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΠΑΝ. ΑΙΓΑΙΟΥ
Μπροστά σε γνωστά λίγο - πολύ δεδομένα, τα οποία επιβεβαιώθηκαν μετά από την έρευνα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, βρίσκεται ο Δήμος Χίου αναφορικά με τις κυκλοφοριακές μας συνήθειες, με τον τρόπο, τον χρόνο που μετακινούμαστε αλλά και τον τρόπο που σταθμεύουμε ......


Οι περισσότεροι από μας θέλουμε να πηγαίνουμε με το αυτοκίνητο μας παντού, να το σταθμεύουμε όσο πιο κοντά στην αγορά γίνεται και να είναι σε όσο το δυνατόν ασφαλέστερο σημείο γίνεται.

Η λογική της χρήσης των χώρων στάθμευσης έχει εδραιωθεί σε μικρό τμήμα πληθυσμού ακόμη, ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς τα χρησιμοποιούν κυρίως οι φοιτητές και οι συνταξιούχοι, που προφανώς δεν έχουν αυτοκίνητο.

Τα παραπάνω δεδομένα παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση που πραγματοποίησαν την Τετάρτη το απόγευμα ο Δήμος Χίου και το Πανεπιστήμιο.



Μανιώδεις οδηγοί

Η χρήση ιδιωτικών οχημάτων για τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων γίνεται από εργαζομένους κυρίως. Ο κυριότερος σκοπός μετακίνησης είναι η εργασία και 77% του δείγματος κάνει αυτή τη μετακίνηση καθημερινά. Αντιθέτως οι κάτοικοι που χρησιμοποιούν λεωφορείο είναι ως επί το πλείστων φοιτητές, συνταξιούχοι και νοικοκυρές και κάνουν αυτή τη μετακίνηση μερικές φορές την εβδομάδα κυρίως για ψυχαγωγικούς σκοπούς. Ακολουθούν οι καθημερινές αγορές και υποχρεώσεις του νοικοκυριού και οι εκπαιδευτικοί σκοποί.

Ο λόγος χρήσης των λεωφορείων ως μέσο μετακίνησης γίνεται κυρίως από άτομα που δεν έχουν δικό τους όχημα ή δεν οδηγούν. Μεγαλύτερη έλξη μετακινήσεων παρουσιάζει το κέντρο της πόλης, όπως ήταν αναμενόμενο. Όσον αφορά στη χρήση λεωφορείων αρκετά μεγάλο είναι και το ποσοστό όσων μετακινούνται προς το Βροντάδο και τα Θυμιανά.

Περισσότερο από το 70% των χρηστών της οδού παρκάρει στο δρόμο/πεζοδρόμιο, ενώ το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 42% στην περιοχή κατοικίας τους.

Χώροι στάθμευσης

Ενδιαφέρον, αναφορικά με τη νοοτροπία μας, παρουσιάζει και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουμε πού θα σταθμεύσουμε τα οχήματα μας. Ο ιδανικός χώρος στάθμευσης για όλους μας  είναι αυτός που θα έχει μικρό κόστος και η απόστασή του από το κέντρο της πόλης ή από τον τελικό προορισμό των μετακινούμενων θα τους παρέχει τη δυνατότητα να μετακινηθούν με τα πόδια.



Η πρόκληση

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας του Πανεπιστημίου Αιγαίου αποτελεί πρόκληση για τη δημοτική αρχή, θέτοντας την προ των ευθυνών της. Ή θα αποφασίσει να σπάσει αβγά εφαρμόζοντας απαρέγκλιτα ένα σύστημα τέτοιο, που θα αδειάσει την πόλη από τα αυτοκίνητα και θα την παραδώσει στους πεζούς ή θα συνεχίσει με ημίμετρα φοβούμενη το πολιτικό κόστος κι επιλέγοντας να μην διαταράξει τις συνήθειες των δημοτών της, να διαφεντεύει μια αυτιοκινητοκρατούμενη πόλη;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου